معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش:

با ايجاد تفكر فلسفي در دانش آموزان ، فراگيران قدرت تبديل آموخته ها و دانش خود را به مهارت كسب مي كنند

به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش استان يزد معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش در همايش مديران دبستانهاي شهر يزد با برشمردن اهداف برنامه راهبردي معاونت آموزش ابتدايي گفت : ايجاد تفكر فلسفي در دانش آموزان از اهداف اين برنامه راهبردي است كه بر اساساسناد بالا دستي ، سند چهارم و پنجم توسعه و فرامين مقام معظم رهبري (مدظله العالي) تدوين شده است .

به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش استان يزد فاطمه قربان با اشاره به ضرورت ايجاد تفكر فلسفي در دانش آموزان ابتدايي گفت :برنامه هاي آموزشي و فعاليت هاي مدارس بايد دانش آموز را به گونه اي تربيت كند كه بتواند آموخته ها و دانش خود را به مهارت تبديل نمايد.

وي جذب و پوشش حداكثري دانش آموزان ، مدرسه محوري ، توجه ويژه به قرآن ، ايجاد زمينه يكپارچگي مديريت و برنامه ريزي آموزشي و پرورشي ، ايجاد مجتمع هاي آموزشي شهري ، فراهم كردن بستر مناسب براي توسعه نيروي انساني توانمند و اداره مدارس ابتدايي به صورت هوشمند را از ديگر اهداف برنامه راهبردي آموزش ابتدايي خواند.

قربان نقش و تاثير دوره پيش دبستاني در روند آماده سازي دانش آموزان براي ورود به دبستان و جلوگيري از افت تحصيلي را ارزشمند خواند و گفت : مراكز آمادگي در سال آينده به صورت غير دولتي و غير انتفاعي اداره مي شود و صدور مجوز ، تدوين محتوا ، نظارت بر عملكرد و تاييد صلاحيت مربيان بر عهده آموزش و پرورش خواهد بود.

در اين نشست مدير كل آموزش و پرورش استان يزد نيز از تحصيل 82 هزار نفر در 790 دبستان سطح استان يزد خبر داد و گفت : پوشش تحصيلي دانش آموزان استان100 در صد است و با حضور و مشاركت خوب خانواده ها 98د رصد نوآموزان استان نيز در مراكز آمادگي جذب شده اند

محمد كاظم رحيمي نژادموفقيت دانش آموزان استان را وابسته به بعد تربيتي ، دين باوري و دين محوري دانش آموزان و خانواده ها دانست و گفت : امسال 17 طرح كشوري و استاني در مدارس ابتدايي استان اجرا شده است .

در اين همايش 2 تن از مديران مدارس ناحيه 1 و 2 يزد به نمايندگي از ساير مديران مسائل و نقطه نظرات خود را عنوان كردند در پايان اين همايش فاطمه قربان معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش به سئوال مديران در زمينه هاي مختلف پاسخ گفت

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا